Wednesday, September 19, 2018


Curriculum overview

4th Grade

4th graders are finishing the seasons and all the weather related to it. We are moving into the city.

September- October:           

Unité 3: en ville! In the city!

Leçon 1: qu’est-ce qu’il ya dans ta ville?

                What do you see in the city?

-         Nommer des lieux urbains, quelques magasins

Name some urban places, some stores

Leçon 2: où est la boulangerie? Where is the bakery?

-         Suivre ou indiquer un itinéraire

Follow or indicate a route

November:

Leçon 3: où fais-tu tes courses?

               Where do you do your grocery shopping?

-         Nommer d’autres magasins et citer des métiers

Name other stores and name some professions

-         Civic instruction: driver’s manual

Leçon 4: qu’est-ce que c’est?

               How much is that coin? How much is this bill?

-         Savoir utiliser la monnaie européenne / know how to use the European currency

-         La monnaie européenne (l’euro)/the European currency, the euro



December:

Leçon 5 :Ça fait combien? How much is it?

-         Faire des achats dans une épicerie/ buy grocery from a small local shop

Unité 4: Nos amies les bêtes! Our friends, the animals!



Leçon 1: qu’est-ce qu’il y a au zoo? What do you see at the zoo?

-         Nommer les animaux du zoo/name the animals of the zoo

-         Le monde du vivant/ the living world

January:

Leçon 2: Que veut dire “avoir une faim de loup?

                 What do we mean when we say “hungry as a wolf”?

-         Utiliser des expressions idiomatiques animalières avec le verbe avoir / use of animal idiomatic expressions with the verb to have

 Leçon 3: Comment est ta tortue? How is your turtle?

-         Décrire une tortue/describe a turtle

-         Le monde du vivant, la tortue/the living world, the turtle

February:

Leçon 4: Tu connais les animaux de cette ferme?

                Do you know the animals of this farm?

-         Nommer les animaux de la ferme/name the animals of the farm

-         Le monde du vivant: les animaux de la ferme et leurs produits/

-         the living word/ the animals of the farm and their products

Leçon 5: Malin comme quoi? Malignant like what?

-         Utiliser des expressions idiomatiques animalières avec le verbe être/ use of animal idiomatic expressions with the verb to be

March:

Unite 5: Temps libre/free time

Leçon 1: Que sont-ils en train de faire? What are they doing?

-         Dire ce que l’on est en train de faire/say what we are doing

-         Exprimer la cause/ to express the cause

-         Instruction civique: participer aux taches quotidiennes/

Civic education: participate in daily tasks/

Walk the dog- promener le chien

Leçon 2: Vous faites de la musique?

               Do you play any musical instrument?

-         Dire si l’on joue d’un instrument de musique et duquel/tell and share if one plays a musical instrument and which one

April:

Leçon 3: Vous faites du sport? Do you play sports?

-         Dire si l’on fait du sport et lequel/

                Tell and share if one does sport and which one

-         Les pratiques artistiques/artistic practices

Participer à une pièce de théâtre/participate in a play

Leçon 4: Qu’est-ce que vous allez faire ce week-end?

               What are you going to do this week-end?

-         Nommer quelques activités/name some activities

-         Le monde du vivant: faire du sport pour être en bonne santé/

The living world: play sports to maintain a good health

Mai:

Leçon 5: de quoi as-tu besoin? What do you need?

-         Dire de quoi on a besoin pour faire une activité/

Say what one needs to do an activity

-         L’espace et le temps: le week-end/space and time: the week-end

-         Unité 6: Bientôt les vacances!

                It is almost vacation time (summer break)!

Leçon 1: de quoi avez-vous peur? What are you afraid of?

-         Parler de ses peurs/talk about fears

No comments:

Post a Comment