Wednesday, August 29, 2018

Dear Parents and Guardians,

Please find here all the units and lessons found in the book


Les Loustics 2

Unité 1: C’est la rentrée! Back to school!

Leçon 1: il est quelle heure? What time is it?

-         Demander et dire l’heure – ask and tell what time is it

-         Exprimer les actions du matin – tell about morning routine

-         L’hygiène et les règles de vie – Hygiene and rules of life

Leçon 2: qu’est-ce qu’il y a dans ta classe?

               Can you name objects of the school?

-         Nommer les objets de la classe – name objects found in class

-         Le temps et l’espace / la salle de classe, les pays – time and space/

Classroom and countries

Leçon 3: il est comment? Physical appearances

-         Décrire des personnages – describe a person

Leçon 4: quelle est ta nationalité? Quelles langues parles-tu?

               What is your nationality? What languages do you speak?

-         Dire sa nationalité – tell your nationality

-         Citer les langues que l’on parle – quote the languages we speak

Leçon 5:  qu’est-ce que tu apprends à l’école?

                What do you learn at school?

-         Citer ses manières préférées – Quote your favorite subjects







Unité 2: c’est combien? How many? How much?

Leçon 1: Grand-mère Colette a quel âge?

               How old is Grand-mother Colette?

-         Dire son âge, l’âge d’une personne-

Tell your age and the person’s age

-         Le temps qui passe, les anniversaires, les nombres de 0 à 69 –

The time that goes by, the birthdays, the numbers till 69

-         Civic instruction: the respect of differences and sign language

Leçon 2: C’est quand ton anniversaire? When is your birthday?

-         dire sa date d’anniversaire

     -    Tell the complete date of birth

Leçon 3: Tu as des cousins, des cousins? Do you have cousins?

-         Nommer les membres de sa famille élargie aux cousins, oncles et tantes/Name all members of your extended family including uncles, aunts and cousins

-         L’arbre généalogique/the family tree

Leçon 4: Nous sommes en quelle saison?

               What season are we in?

-         Nommer les saisons/ name the seasons

Leçon 5: tu habites où? Where do you live?

-         Dire son adresse/share your address

-         The numbers from 0 till 99





Unité 3: en ville! In the city!

Leçon 1: qu’est-ce qu’il ya dans ta ville?

                What do you see in the city?

-         Nommer des lieux urbains, quelques magasins

Name some urban places, some stores

Leçon 2: où est la boulangerie? Where is the bakery?

-         Suivre ou indiquer un itinéraire

Follow or indicate a route

Leçon 3: où fais-tu tes courses?

               Where do you do your grocery shopping?

-         Nommer d’autres magasins et citer des métiers

Name other stores and name some professions

-         Civic instruction: driver’s manual

Leçon 4: qu’est-ce que c’est?

               How much is that coin? How much is this bill?

-         Savoir utiliser la monnaie européenne / know how to use the European currency

-         La monnaie européenne (l’euro)/the European currency, the euro

Leçon 5 :Ça fait combien? How much is it?

-         Faire des achats dans une épicerie/ buy grocery from a small local shop







Unité 4: Nos amies les bêtes! Our friends, the animals!



Leçon 1: qu’est-ce qu’il y a au zoo? What do you see at the zoo?

-         Nommer les animaux du zoo/name the animals of the zoo

-         Le monde du vivant/ the living world

Leçon 2: Que veut dire “avoir une faim de loup?

                 What do we mean when we say “hungry as a wolf”?

-         Utiliser des expressions idiomatiques animalières avec le verbe avoir / use of animal idiomatic expressions with the verb to have

 Leçon 3: Comment est ta tortue? How is your turtle?

-         Décrire une tortue/describe a turtle

-         Le monde du vivant, la tortue/the living world, the turtle

Leçon 4: Tu connais les animaux de cette ferme?

                Do you know the animals of this farm?

-         Nommer les animaux de la ferme/name the animals of the farm

-         Le monde du vivant: les animaux de la ferme et leurs produits/

-         the living word/ the animals of the farm and their products

Leçon 5: Malin comme quoi? Malignant like what?

-         Utiliser des expressions idiomatiques animalières avec le verbe être/ use of animal idiomatic expressions with the verb to be


Unite 5: Temps libre/free time

Leçon 1: Que sont-ils en train de faire? What are they doing?

-         Dire ce que l’on est en train de faire/say what we are doing

-         Exprimer la cause/ to express the cause

-         Instruction civique: participer aux taches quotidiennes/

Civic education: participate in daily tasks/

Walk the dog- promener le chien

Leçon 2: Vous faites de la musique?

               Do you play any musical instrument?

-         Dire si l’on joue d’un instrument de musique et duquel/tell and share if one plays a musical instrument and which one

Leçon 3: Vous faites du sport? Do you play sports?

-         Dire si l’on fait du sport et lequel/

                Tell and share if one does sport and which one

-         Les pratiques artistiques/artistic practices

Participer à une pièce de théâtre/participate in a play

Leçon 4: Qu’est-ce que vous allez faire ce week-end?

               What are you going to do this week-end?

-         Nommer quelques activités/name some activities

-         Le monde du vivant: faire du sport pour être en bonne santé/

The living world: play sports to maintain a good health

Leçon 5: de quoi as-tu besoin? What do you need?

-         Dire de quoi on a besoin pour faire une activité/

Say what one needs to do an activity

-         L’espace et le temps: le week-end/space and time: the week-end

-         Unité 6: Bientôt les vacances!

                It is almost vacation time (summer break)!

Leçon 1: de quoi avez-vous peur? What are you afraid of?

-         Parler de ses peurs/talk about fears

Leçon 2: qu’est-ce que tu vas mettre dans ta valise?

               What are you going to put in your suitcase?

-         Décrire le contenu de ta valise/describe what do you have in your suitcase (the contents of the suitcase)

Leçon 3: Où veux-tu aller en vacances? Que vas-tu faire?

                Where would you like to go on vacation?

                 What are you going to do?

-         Dire ce que l’on peut faire au bord de la mer/tell what we can do on the beach

-         Le temps et l’espace: le paysage marin/

-         Time and space: The view of the sea

Leçon 4: Tu connais Paris? Do you know Paris?

-         Nommer les principaux monuments de Paris/name the main monuments of Paris

Leçon 5: Qu’allez-vous faire à la fête de l’école?

                What are you going to do at the school party?

-         Dire ce que l’on peut faire à la fête de l’école/tell what one can do for the school party

               

Les Loustics Level 2
ISBN #978-2-01-1559067.

 can be found mainly at Barnes and Noble, Amazon.com or http://www.europeanbook.com/
Pendant la leçon/During instruction time….

I believe that good listening, repetition and practice are key ingredients for success. Please remind your children to pay close attention, to think about the context of the lesson and to participate often in class. This will help them make more connections to the material presented, retain it and have the ability to complete the task at hand independently and efficiently.

Et chez vous! …… And at home!

I encourage all students to take their notebook home to review their vocabulary daily and repeat the words 5-10 minutes while you are listening. Google/translate can be a big help if you have a doubt on a pronunciation.
Have fun with the learning and always remind your children to do their best at all times.







              


















No comments:

Post a Comment