Curriculum overview
3rd Grade
3rd graders finished
working on the objects found in the room. Our next lesson is about our
siblings.
September- October: Unit 3: La famille Legrand
September- October: Unit 3: La famille Legrand
Leçon 3: Tu as des frères et des soeurs?
- Dire s’il a des frères et des soeurs - How to say if one has brothers and sisters
- Dire s’il a des frères et des soeurs - How to say if one has brothers and sisters
Leçon 4: Tu habites avec qui ? Who lives with you?
- Présenter sa famille proche - How to present one's close family members
- Présenter sa famille proche - How to present one's close family members
- The ages of life,
genealogical trees
November:
Leçon 5: Tu as des animaux ? Do you have pets?
- Nommer ses animaux domestiques - Naming the domestic animals
- The positions (between- entre, in front- devant, behind- derrière)
- Nommer ses animaux domestiques - Naming the domestic animals
- The positions (between- entre, in front- devant, behind- derrière)
Unité 4: En forme? Are you in good shape?
Leçon 1: Comment est ton visage?
-
Nommer les
parties du visage – Name parts of the face
-
Le monde du
vivant- the living world
December:
Leçon 2: tu peux te
décrire?
-
Identifier des
accessoires, des signes particuliers – Name different accessories and
particular signs
Leçon 3: Tu te sens comment aujourd’hui?
-
Exprimer ses
émotions – express feelings
January:
Leçon 4: tu bouges?
-
Nommer les
parties du corps- Name body parts
-
PE/sports/mouvements
Leçon 5: Tu
as mal où?
-
Dire où il a mal
– tell where you feel the pain
-
Le corps- the
body
February:
Unité 5: Bon appétit! Enjoy your meal!
Leçon 1: tu as tout pour pique-niquer?
-
Nommer les
differents ustensiles de cuisine et quelques aliments – Name different kitchen
utensils and some food
-
Civic
education: contribution to daily tasks
as to put the table
Leçon 2: Tu aimes les fruits?
-
Nommer quelques
fruits- Name some fruits
-
Civic education:
living in society: play together
March:
Leçon 3: tu as soif? Qu’est-ce que tu veux boire?
-
Nommer quelques
boissons, dire s’il a soif – Name some drinks and tell if he/she is thirsty
-
L’alimentation –
food
Leçon 4:
tu as faim? Qu’est-ce que tu veux manger?
-
Nommer quelques
aliments et dire s’il a faim - Name some food and tell if he/she is hungry
-
L’alimentation –
food
Avril:
Leçon 5: tu préféres le salé ou le sucré?
-
Emettre un gout,
une opinion, une preference – Express a taste, an opinion, a preference
-
L’alimentation
- food
Unité 6: Bientôt les vacances! It is
almost vacation time!
Leçon 1: Qu’est-ce
que tu fais?
-
Nommer
les actions liées à l’habillement – Name actions related to clothing
Mai:
Leçon 2: Quel temps fait-il?
-
Exprimer
le temps qu’il fait – Tell about the weather
Leçon 3: Qu’est-ce qu’elle fait?
-
Nommer
des vêtements quotidiens – Name your regular clothing
No comments:
Post a Comment