Curriculum overview
2nd Grade
Unité 2: Vive l'école! Long live the school!
Leçon 3: Nous sommes quel jour aujourd'hui ?
- Compter de treize à vingt- Counting from 13 to 20
- Compter de treize à vingt- Counting from 13 to 20
- Citer les jours de la semaine - Reciting the days of the week
- Figures and numbers
- Weather and space (above, below/ en haut, en bas)
- Figures and numbers
- Weather and space (above, below/ en haut, en bas)
2nd graders are still
working on the days of the week and writing the numbers till 20 in letters
also.
October:
Leçon 4: Tu aimes aller à l'école ? Do you like to go
to school?
- Exprimer ses goûts parmi les activités en classe –
- Exprimer ses goûts parmi les activités en classe –
How to express likes and dislikes in class activities
Leçon 5: Qu'est-ce que tu aimes faire pendant la
récréation ?
What do you like to do at recess?
- Dire ses activités préférées pendant la recreation - How to say one’s preferred leisure activities during recess
- Dire ses activités préférées pendant la recreation - How to say one’s preferred leisure activities during recess
November:
Unit 3: La famille Legrand
Leçon 1: Tu habites où ?
- Dire où il habite - How to say where we live -
- Les paysages - Weather and place (countries)
Leçon 2: Qu'est-ce qu'il y a dans ta chambre ?
- Nommer les objets de sa chamber - How to name the objects found in the bedroom
- Dire où il habite - How to say where we live -
- Les paysages - Weather and place (countries)
Leçon 2: Qu'est-ce qu'il y a dans ta chambre ?
- Nommer les objets de sa chamber - How to name the objects found in the bedroom
December:
Leçon 3: Tu as des frères et des soeurs?
- Dire s’il a des frères et des soeurs - How to say if one has brothers and sisters
- Dire s’il a des frères et des soeurs - How to say if one has brothers and sisters
Leçon 4: Tu habites avec qui ? Who lives with you?
- Présenter sa famille proche - How to present one's close family members
- Présenter sa famille proche - How to present one's close family members
- The ages of
life, genealogical trees
January:
Leçon 5: Tu as des animaux ? Do you have pets?
- Nommer ses animaux domestiques - Naming the domestic animals
- The positions (between- entre, in front- devant, behind- derrière)
- Nommer ses animaux domestiques - Naming the domestic animals
- The positions (between- entre, in front- devant, behind- derrière)
February:
Unité 4: En forme? Are you in good shape?
Leçon 1: Comment est ton visage?
-
Nommer les
parties du visage – Name parts of the face
-
Le monde du
vivant- the living world
Leçon 2: tu peux te
décrire?
-
Identifier des
accessoires, des signes particuliers – Name different accessories and
particular signs
March:
Leçon 3: Tu te sens comment aujourd’hui?
-
Exprimer ses
émotions – express feelings
Leçon 4: tu bouges?
-
Nommer les
parties du corps- Name body parts
-
PE/sports/mouvements
April:
Leçon 5: Tu
as mal où?
-
Dire où il a mal
– tell where you feel the pain
-
Le corps- the
body
Unité 5: Bon appétit! Enjoy your meal!
Leçon 1: tu as tout pour pique-niquer?
-
Nommer les
differents ustensiles de cuisine et quelques aliments – Name different kitchen
utensils and some food
-
Civic
education: contribution to daily tasks
as to put the table
Mai:
Leçon 2: Tu aimes les fruits?
-
Nommer quelques
fruits- Name some fruits
-
Civic education:
living in society: play together
Leçon 3: tu as soif? Qu’est-ce que tu veux boire?
-
Nommer quelques
boissons, dire s’il a soif – Name some drinks and tell if he/she is thirsty
-
L’alimentation –
food
Enjoy the learning!
No comments:
Post a Comment